ورزش و بهبود افسردگی


علائم افسردگی

افسردگی یک نابسامانی خلقی رایج ولی جدی است. این کار سبب علائم شدیدی است که بر آنچه شما حس می کنید، اندیشه می کنید و دیگر تلاش های روزانه، مثل خواب، میل کردن و یا کار تأثیر سرراست دارد.برای اینکه این ناخوشی را تفکیک دهید، علائم باید به منظور دستکم دو هفته وجود داشته باشد. پژمردگی می تواند در هر سنی رخ دهد، اما اکثراً در بزرگ سالی شروع می شود و مسلماً هم اینک در کودکان و نوجوانان نیز به شکلی پیروزمند به رسمیت مشهور شده، اگر چه گاهی دوران شاخص تر از اخلاق وخوی معمولی در آن ها مشهود می شود.

افسردگی، به خاصه در بین سالی یا سن بیشتر، می تواند با باقی امراض پزشکی جدی شبیه دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و درد پارکینسون صورت دهد. این شروط پزشکی اکثراً هنگامی که پژمردگی رخ می دهد تقویت می شوند.

این مساله خلقی یک دلیل آشکار و جدی مرگ ومیر در تمام دنیا است که معمولاً با داروهای مخالف گرفتگی و یا درمان روحی درمان می شود، اما بعضی از مردم شدنی است راه های ثابت مثل ورزش را تقدم دهند. بعضی از دلیلها نظری که چرا نرمش واجب است پژمردگی را التیام بخشد هستی دارد.

بهخاطر افراد سالخورده که با علائم بالینی مفهوم دار از پژمردگی عذاب می برند، اجازه دادن ورزش هماهنگ با قدرت های فردی سختی این مساله را نقص می دهد. ورزش های هوازی است که در درجه پایین نظارت باشند، سه تا چهار بار در هفته برای 30-40 دقیقه در طی یک دوره حداقل نه هفته انجام با شدت متوسط شوند تأثیر به سزایی در درمان افسردگی داشته است.

همچنین بخوانید:

مبارزه با سرطان با آمپول ریتوکسیمب
دلایل جسمی و روحی بد اخلاقی و زود رنجی
درمان کبودی و ورم چشم در اثر ضربه

چگونه؟

هنوز بعضی از ظواهر نشان می دهند تکثیر خطرناک بعضی از هورمون ها سبب واقعی پژمردگی است؛ اما متأسفانه تغییرات حاد در نوروژنز و التهاب نشانگرهای زیستی، قابل ارزیابی نیستند.

هیچ مطالعه ای تخمین اثرات حاد ورزش بر تلاش استرس و فکر اکسیداتیو شدن آن را نظارت نکرده است. در طولانی مدت، ورزش به طور بالقوه باعث تحمل بعضی شاخص های هورمون ها، استرس اکسیداتیو و تلاش ظاهری مغزی را به دنبال دارد؛ بنابراین، دور ازذهن است که یک مکانیسم نوروبیولوژیک صرفاً برای اثرات ضد افسردگی ورزش تأثیر داشته باشد. بنابراین، این گمان وجود دارد که واکنش چندین همانند از این راه توجیه اثرات مخالف افسردگی ورزش را می تواند تشریح کند.

منبع :doctorbashi


[ بازدید : 375 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 31 فروردين 1400 ] [ 10:08 ] [ دکتر سلام ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر